Fantastiskt

Idag var en sån dag när man inte vill sluta passet.
Jag var noggrann med uppvärmningen och tog god tid på oss. Det är något jag måste bli mer konsekvent med.
 
Jobbade mycket lydnad och lösgjordhet. Skolor och tempoväxlingar med extra fokus på spårningen.
 
Min bästa övning för att få dem att bjuda jämt på båda bak och få ett jämt sug i munnen är att rida innanför spåret helt rak, för att sen gå över i öppna för att kontrollera att han är loss för innerskänkel ut till ytterhand. Att göra tempoväxlingar i detta visar på om de är eftergivna och inte försöker göra sig långa.
 
Totte var oroligt fin idag och gjorde riktigt bra byten som jag slängde in för ytterligare kontroll att han är helt igenom och bjuder jämt.
 
Efter passet fick han ett bad, följt av en timmes massage med anrika, mys och pyssel.
Gullisen 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0