Måndag!

Hallå hörni!

Idag skiner solen och klarblå himmel, jag är såklart på jobbet då.. haha
Men inte ska man klaga, det är för tråkiga gnällspikar! ;)

lillen blev riden både i fredags och lördags av min fina vän Freja som ställer upp i vått och tort.
så igår gick jag en promenad med honom bara så han får röra på lederna.
Han var extremt pigg och tillslut var det nästan mer så att det var han som var ute och gick med mig.. haha han som är den annars mest väluppfostrade hästen ever, charmtroll är vad han är, tur för honom haha.

Nu har jag även en lite plan. En rolig plan. Det blir så att vi tävlar två dagar nu till helgen.
Jag resonerar såhär:
Han känns helt hundra, han orkar mer än vad vi gör nu, Jag rider skolor och sidvärts utan problem, och våra ''pass'' är ungefär 20-30min. Det sliter inte mer på honom om jag rider ett program än om jag rider på vägen. Ett program är 5-6 min långt och jag behöver inte rida fram så länge alls, bara se till att skritta honom varm i lederna, sedan bara trava och galoppera igenom och rakt in på banan.

Självklart skulle jag avbryta eller strunta i att starta om han inte skulle kännas redo eller fräsch. Detta är mest bara en rolig grej både för mig och för honom, jag behöver starterna på nacken och han uppskattar nog att få åka på tävling igen. Kommer rida en msvc lördag och söndag och det är inga direkta krav egentligen, eftersom vi inte tränat något alls nu. Men det jag kännt på honom nu har han aldrig varit finare och duktigare. Det känns extremt lovande inför kommande tävlingar!

Idag ska jag jobba igenom honom, hoppas vi slipper möta alla dessa älgar som ska komma på besök hela tiden haha

 

Ett år sen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0