Ritterna

Jaa nu ska jag försöka skriva lite om de två sista ritterna för helgen.

I lördags gjorde jag misstaget att rida fram bara en aning för länge.. ni vet när man känner sig redo, hästen är svinfin och man vill bara in! nä då var det 10 min kvar... då tappade han energin och jag red som en kratta..
Sitter dåligt och rider inte ordentligt, vilket gör att formen blir riktigt dålig.
Fick två riktigt dyra missar också. Första öppnan red jag in i utan att ha honom i balans, vilket såklart ledde till att han snubblade och föll in i galopp. 3p när det är koeff 2. iiinte bra. Sen bytte han i ena bågen, vilket också blir svindyrt då det är koeff. 2 där med. Men som tur var hann jag byta tillbaka för att visa det enkla bytet vilket vi fick 8 på, även 8 på det andra!! Det är jag riktigt nöjd med!
Han har även gått och blivit hingst/unghäst som ska skrika efter allt och alla hela tiden.. bara 16 år gammal kom han på det.. haha Dommaren tyckte att han var riktigt fin och att om formen varit bättre skulle det finnas många poäng att plocka.. såklart! Men det är mig själv jag har att skylla eftersom lillen gör vad jag ber om.  fick nästan 64% vilket är helt ok efter de där missarna.


Söndagen såg jag tillatt inte sitta på honom förens det var ca 15 min kvar till start.
Jag fick till en riktigt bra framridning där jag var lugn och lät honom komma till mig ordentligt.
Inne på banan var han fantastikst duktig och jag reeeed bra igen! hade formen och han gjorde allt utan missar. Dock var han lite trött och matt vilket märktes i längningarna, där han inte riktgit orkade skjuta på ordentligt bak, men det kan man ju förstå, eftersom han gått riktgit bra i helgen utan att ens vara i formför det här riktgit.
Fick fina komentarer även här av dommaren som även såg att han inte orkade trycka på bak. vi fick ihop 66%


båda dagarna precis utanför placring, men kom ändå 5:a i cupen vilket var oväntat!
Jag är verkligen helt ofantligt nöjd med helgen, lillen har visat att han kan om jag kan, jag har förstått hur jag ska rida på banan och att jag faktskt kan! jag är även nöjd med att ha varit så jämn genom helgen resultatmässigt om jag jämför ritterna med missar osv har det annars varit riktigt jämna ritter.

Något jag måste lära mig är att våga rida mindre bakdelsvändningar! får bara 6 och kommentar, något stor på alla..

Nu jävlar ska vi träna på konditionen och formen så blir vi riktgit farliga till den 14:e, kvällstävling i Katrineholm!

Ange har tagit bilder på oss, de kommer inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0