Ny teknik

Idag var sadeldoktorn ute i stallet så passade på att fråga lite om min sits!

Vi bollade lite ideer och kom fram till att pröva en.

Den här!
Det för att jag kommer närmare med underskänkeln, formar benet mer och håller skänkeln tadig.
Detta är något jag ska rida med ca 1 gång i veckan med. Alltså inget jag ska rida med ofta så attdet blir en bekvämslighet, utan bara en påmnnelse hur jag ska sitta korrekt.
Lärde mig även att balansen sitter i hälen. en höjd höl förstör balansen i överlivet.
Alltså ska jag alltid trampa ner hälen ordentligt men svikta mjukt. Det visste jag såklart att man ska men inte detta med balansen.

Lillen var superfin och jag fick en helt annan sitts.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0