Tävlings

Ja nu ska jag skriva lite om tävlingen igår!

Det var årets första utetävling. Vid framridningen stod det två hästar i hagen som lillen tyckte var superläskiga haha
Annars var han superfin från början, dock fick jaghonom inte helt loss i sidorna.
Det resulterade i rätt sketna skolor, välinne på banan.
Red igenom programmet helt utan någon större miss, men tappade trycket lite.

Det jag är mest nöjd med är att formen och att jag lyckades behålla ridningen så gott som vanligt iallafall.

Det var ju även tre dommare och man får lov att säga att de var otroligt tråkiga..
de använde sig bara av den lägre skalan och det gjorde att det var FLERA som red på underkända poäng som faktiskt inteförtjänar det. de var även väldigt oense omvissagrejjer...

Resultaten låg på 55 upp till 63, som vinnaren hade i MSV:C2... hur kul är det?
Känns som att dommarna har glömt vad siffrorna faktiskt betyder.

Men men, man har ju valt att rida en bedömsningsport.. haha

Vi red ialf ihop 61,6 något. vilket gav oss en tredjeplacering. det är juinte normalt igenligen att ligga så bra till på den procenten i en msv. men men före mig var d et två svårklassryttare så jag blev rätt såstolt att lilla jag och lillen kunde sno åt oss en placering, dessutom våran första MSV placering:D

I B:4an låg de om möjligt ännu lägre då fia min lagkamrat kom tvåa på 60%...

Laget kom tvåa för dagen och även tvåa totalt!!!:D

bilder kommer snart! även  viiiideo:D


bästa hääästeeeen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0