Rastlös

En grej som gäller med lillen nu när det är så kallt så blir han lite extra på tårna. man märker direkt när man bara sitter och rider runt utan uppgifter åt honom. Han blir tittig, kastar sig otroligt lätt för hästar som kommer mot honom noch bara spänner till.. han blir nog helt enkelt rastlös och hittar på roligare grejer ;)

Idag var han jättepigg och när jag red, red en tjej på sin ponny, en liten c ponny tror jag. gissa om lillen var rädd för den... ibland förstår jag mig inte på honom haha livrädd för småponnies..
men jag har lärt mig läsa honom nu så jag hinner före när han tänker flyga i lyften och vända på en 5öring.

men det posetiva är ju att jag lär mig vara aktiv och lite kreativ när jag rider, för ibland blir det ju lätt att man rider runt ch runt kan jag tycka.. haha :)

Han var ialf jättefin när jag fick honom fokusera. Vi tränade på med skolorna och enkla byten. Formen börjar verkligen ta sig nu :)


Kommentarer
Postat av: jojjjiisss

Hm det ligger nåt med våra hästar , Miran är lite kokko nu med hade varit väldigt pigg ute i skogen idag.

2011-01-27 @ 22:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0