Samling

Idag blev det träning på utebanan.
Jag fokuserade redan i skritten på samlingen. han ska varken vika in formen eller bli lång. jagbörjade inte travaförens jag hade honom ordentligt mellan hand och skänkel.
Även i traven fickjag jobba med övergångar så han blev uppmärksam och igångättningar utan atthan släpper eller blir lång.

Super fin blev han direkt i galoppen då direkt!

Vi tränade på att ta med flytet ini skolan. vänster är superfin och enkel. i höger släpper jag ut honom påytter så vi tappar flytet och  han rymmer upp genom ytter och tappat takten. då la jag en tiometersvolt innan jag gick ini öppnan där jagkände atthan verkligen var samlad på ytter. Då kunde jag behållaflytet :)

tränade även några byten. Red på volt i förvänd. Först jobbade vi med att kunna samlapå ytter och lösgöra genom nya  inner utan att han byter innan mig. extra svårt i höger varvet då åter igen vänster blir ytter..

Formen blev superfin när jagverkligen satt ihonom och samlade på ytter!

Det jag måste träna på är att ha samma ram när vänster blir ytter så jag kan behålla balansen och samlingen!


Söta Agnes fick rida några varv sen när jag skrittade av! Solstrålen!


Kommentarer
Postat av: fridan

vilken jättefin header du har! ni är så fina!!



sv: jassÅ?? blev din också halt fram då när den hade tornutskott på rumpan? eller blev din halt bak? jag får kolla detta, nu när jag tänker efter tyckte jag hans rumpa såg lite konstig ut. jag får kolla imorgon på morgonen :) tack för tipset!!!

2011-04-21 @ 18:18:08
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

okej hmm. har lagt upp en bild på kalles rumpa, vet dock inte omn det syns den lilla upphöjningen som jag tvekar på nu om den alltid varit där :P



2011-04-23 @ 07:30:43
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Thoramy

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2011-08-17 @ 07:13:36
URL: http://thoramy.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0