nytt sätt att rida

Förra veckan var jag och kollade på träning för Pether Markne.
Väldigt nyttigt och roligt att titta på. Han hade ett annorlunda sätt att rida igenom hästen.. eller väldigt tvärtemothur jag ridit innan!

Vad jag förstod det som skulle man överböja medinnertygeln, bara halvalter på yttertygeln annars skulle den bara vara ett lätt stöd.

När jag kom hem och skulle rida tänkte jag att då kan väl jag också prova det sättet.
Lillen blev verkligen jättefin. i det överböjda läget är det ju lättare att nå bakbenen utan att hästen kan rymma.
Det gjorde att formen blev bättre sen när jag rakriktade och gjorde rörelser. Han jobbade mer och avspänt genom ryggen, med väldigt aktiva bakben!

Tänk vad det kan göra skillnad bara av att titta på ridning, också att se saker från olika tränares perspektiv!

Nu värmer jag lillen på det här sättet varje dag!


Igår gjorde han tre rena byten åt vänster!!!! duktig kille!


Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

Sv: tusen tack =)

2011-04-30 @ 07:27:23
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0