Vila

Lillen har gått riktigt fint nu senaste dagarna.

i fredags red vi ett dressyrpass med kandaret på. Han är så lätt och fin i munnen och gick riktigt bra, trotts den lilla vintervilan!

skänkelvikningarna sitter i ryggmärgen nu och öppnorna börjar verkligen flyta på. Lite svårare är slutorna men de har vi inte tränat så mkt på.något jag tränaer varge pass är enkla byten. det svåra är att få ett flyt i avbrottet, då han är lite överkäsnlig. jag får absolut inte ta något i handen för då blir det tvärnit, så jag måste verkligen bara räta upp mig. men det är svårt att vara så liten i hjälperna änsålänge.. halterna är ju lite samma problem. Det blir oftast tvärnit haha fast det gäller ju bara när jag kommer in i galopp, traven är enklare!


i lördags joggade jag med pehlamet i. han äälskar det bettet så därför rider jag ibland på det med för att varriera lite mellan kandar, träns och pehlam. Då blir han finast i munnen :)

igår fick han vila då jag inte hann rida mellan alla bravader haha det var avslutning på ridskolan så vi i Maskus hade hand om allt!

Eftersom det var avslutning kom även Nykvarns Ridsport och sålde... perfekt haha
lillen fick ett nytt fint vintertäck och ett nytt tävlingsshabrak! jätte fina och bra priser! jag rekomenderar verkligen nykvarns! GRYMT


i höstas på en av div 2 omgångarna! tror vi blev placerade i båda klasserna! :)
Finaste killen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0