Träning

Idag blev det ett hårt pass för Ann!

Eftersom jag fortfarande håller på att rida in mig på kandaret så började vi med att hitta rätta känslan i handen.
Ann tyckte det såg för prydligt ut och ville få fram mer tryck och en lite längre rundare form så jag började med att rida i olika övertempon och lydnad, även ovanliga vägar så att han skulle bli lite mer uppmärksam när det inte är samma gamla vanliga. detta har Ann tagit med sig från Pether markne.
skönt att det ialf ser prydligt ut hursomhellt haha =)
 
när vi hittat form och takt fortsatte vi med skolor. det svåra är ibland att hålla takten om jag tappar ställningen, men idag flöt de på riktigt fint.

i galoppen började vi med enkla byten som funkar riktigt fint nu, efter det gav vi oss på byten!!!
första gången vi tränar på detta.. och faktiskt blev de helt ok, det är såklart mycket kvar men kvalliten finns där känns det som!

vi avslutade med lite ökningar i trav som funkar bra, det svåra är att komma tillbaka, inte att han springer iväg utan att han är lite överlydig så att vi lätt tappar trycket och takten. men det ska bli bra.. en sak i taget!

Som Ann sa, han har fått lära sig många nya saker det här året, vilket hon har rätt i och han har ju gjort allt så himla bra!

kan avsluta med att säga att han var otroligt fin idag! älskar känslan jag får på kandaret!


tagga häst från igår! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0