nöta nöta nöta

Idag blev det ett ordentligt dressyrpass på nya kandaret.
Han var så himla fin. Direkt i värmingen var han på plats. formen var rund och bärig vilket brukar vara det svåra i värmningen.

när vi värmt upp ordentligt  blev det till att nöta lite enkla byten, sifvärds och skolor som gick riktigt bra! i övergångarna har jag fått in timeingen mycket bättre. jag hade svårt förut att känna in hur mycket jag behövde driva samtidigt som jag tog tillbaka, så det blev väldigt mycket motorstopp i övergånarna.. men det gäller att nöta, som med allt annat.. känna efter och ändra på saker.

eftersom han var så fin fick min vän Amanda sitta upp och känna lite på honom och hon höll med om at han är mycket finare på kandaret än träns. Det är ju himla kul att få se sin häst från marken ibland med!

Fick även höra av min tränare som suttit uppe i cafeterian med ett gäng damer som är där på weekend att det blivit imponerade på min fina häst! Alltid kul att höra:)

Åh vilken lycka det är att rida och ååååh vad jag är sugen på att tävla!!


Hjärtat i somras när vi blev 5a på gripens sommarmeeting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0