finkänsla är svårt

Dagens pass fick bli dressyr i ridhuset. Red på tränsbett och tränade lite delar från LA:6 (som förövrigt blir MSV:C1 till 2011)

målet är ju att vi ska kunna starta det direkt tills tävlingsterminen börjar så nöter någon del ur programmet varje pass, idag blev det galopjobb. började som vanligt med att kolla av för hjälperna, han var pigg och alert.
Red främst den här delen ur programmet

ett problem som uppstår är att lillen backar av riktigt mycket när jag rider mot C. det blir liksom lilte av och på, så när jag driver på så blir han ännu mer osäker och ''sticker lite'' eller vad man nu ska kalla det..  detta har jag också lite problem med i sista halten i program när jag rider upp i galopp..Men för att få en bättre känsla försökte jag verkligen känna innan han hann tänka på att sakta ner så att jag var där och stödde upp med underskänkeln.
Det blir ju så lätt att man åker lite istället för att Rida.
Då fick vi ett mycket bättre flyt och tillslut kändes det riktigt bra! För det mesta handlar det såklart om ens egen ridning, att man själv ska vara lika allert på hästen, som vi vill att hästen ska vara på oss!
men det är just detta som gör de roligt att rida, komma på små knep som gör det hela mycket bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0