min bästa vän



F. 1996
e- Erbstein ue- Micko tilly

¨Lillen¨, som jag kallar honom köpte jag vintern 2009.
Innan han kom till mig har han bara gått som hopphäst, men vi upptäckte snabbt hans talang för dressyren så omskolningen började strax efter vintern.
Vi var på våran första dressyrtävling bara några veckor efter ankomsten och red två klasser på ca 60 %. Han var väldigt svag och gick i en väldigt låg form.

Under året som gått har vi debuterat upp till LA:4 med ritter på nästan 70 % och placeringar.
Till våren planerar vi att debutera LA:6 och delta i div 1 laget. Vi har blivit placerade i mer än hälften av våra starter detta år och procenten har bara ökat. 

Lillen är en väldigt personlig häst. Han är världens gosigaste och äääälskar att bli kliad, i praktiskt taget ÖVER ALLT haha. Han kan även ha lite humör men är aldrig dum!
Han är väldigt trevlig att ha med på tävling då han går in själv och står där som ett lamm, äter och dricker som vanligt och stressar inte upp sig i onödan J

 Kan avsluta med att jag är så otroligt kär i min häst och otroligt tacksam över att just Lillen är min!





min älskade bästa vän<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Åh jag ser att stollepär har ny ägare igen. Jag hade honom när han var fem och 2½ år framåt=) Vi tävlade hoppning och dressyr med framgång! Han är en hund i stort format=) Kul att se honom och att han mår bra / Mvh Tracy

2011-04-26 @ 11:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0